Annonskanaler

SvD.se

Sveriges ledande morgontidningssajt

Precis som tidningen står Svenska Dagbladet på nätet för kvalitetsjournalistik. På vår sajt får läsarna snabbt en överblick över senaste nytt inom SvD:s prioriterade ämnen: nyheter, sport, näringsliv, opinion och kultur. Här finns också webb-tv och våra interaktiva tjänster som Hyreskollen och den flerfaldigt prisbelönta Räntekartan.

Som annonsör får du Sveriges ledande digitala morgontidningsajt med ca 1.3 miljoner unika besökare per vecka. Besökarna är mer spridda runt om i landet än läsarna av papperstidningen och målgruppen konsumerar mer än genomsnittet, är välutbildad och har en hög disponibel inkomst. 

Nliv.se

Nliv.se - hela Sveriges affärssajt

SvD Näringsliv – nliv.se har sedan lanseringen våren 2012 vuxit till att bli  en av Sveriges största affärssajter med ca 600 000 unika besökare per vecka. Målsättningen är att vara affärssajten som är bäst uppdaterad, mest komplett och som ger annonsörerna högsta möjliga effekt av deras medieinvestering.

Nliv.se erbjuder sina annonsörer en målgrupp som är genuint intresserade av affärs- och näringslivsjournalistik och engagerade i sin privatekonomi när det kommer till sparande och investerande. Målgruppen är utspridd i hela Sverige och de är 45 år i genomsnitt och har ett brinnande intresse för samhället, näringslivet, börs och värdepappershandel. De sitter på beslutsfattande position i sitt arbete och en stor andel har akademisk utbildning. Vår målgrupp tjänar långt över genomsnittet och de både spenderar och investerar sina pengar i mycket högre utsträckning än den genomsnittlige svensken.

SvD Mobil

Sveriges största morgontidning i mobilen

Snabbt och prioriterat. Det är honnörsorden för SvD:s mobilsajt där vi utnyttjat mobilens unika egenskaper för att ge läsarna den bästa upplevelsen. Detta har lett till att SvD har under lång tid varit den ledande och största morgontidningen i mobilen med ca 1.7 miljoner unika besökare per vecka.

Vi erbjuder våra annonsörer stora impactformat som ger effekt i en målgrupp som är yngre än i våra andra kanaler men som även har en ännu högre disponibel inkomst jämfört tidningen eller webben. Vi kan också som en av få aktörer erbjuda annonsmätningar i mobilen.

 

 



Nliv Mobil

Sveriges affärssajt i mobilen

Fokus för Nliv i mobilen är, precis som för sajten nliv.se, att ha Sveriges snabbaste och mest kompletta affärssajt som kombinerar det snabba nyhetsflödet med en egen, agendasättande journalistik. I mobilen finns det en mycket vass börstjänst och Nliv Mobil finns som app både för Iphone och Android. Nliv Mobil har ca 800 000 unika besökare per vecka.

För våra annonsörer erbjuder vi vår attraktiva målgrupp i en renodlad B2B-kanal med möjlighet att mäta din kampanj.

Surfplattor

Försäljningen av surfplattor skjuter i höjden och vi kan erbjuda riktad annonsering och extra kreativa annonslösningar så ditt budskap exponeras endast mot dem som surfar in på SvD.se i någon form av surfplatta. 

Webb-tv

SvD.se har en modern 16:9-formats Webb-tv-spelare med mycket bra bildkvalitet och snygg design. Spelaren fokuserar på nyhetsjournalistik och möjliggör formatet Preroll. Här kan du synas i ett kvalitativt nyhetssammanhang med lågt brus.

Nyhetsbrev

Nå de extra nyhetsnyfikna

SvD:s digitala nyhetsbrev skickas ut dagligen och når drygt 17.000 prenumeranter. Med anledning av att de valt att prenumerera på nyhetsbrevet är målgruppen särskilt nyhetsintresserad. Annonsering i nyhetsbrevet i kombination med någon annan av våra kanaler möjliggör hög frekvens i vår attraktiva målgrupp. 

eSvD

Nå våra läsare överallt

Som prenumerant på eSvD får man tillgång till den senaste utgåvan av tidningen redan kvällen innan i Ipad, Iphone och dator var du än befinner dig. 

eSvD innehåller papperstidningens alla delar och har ett Senaste Nytt-flöde och Webb-TV som är tillgängliga för läsarna utan kostnad. Dessutom finns ett arkiv som gör det möjligt för läsarna att ta del av äldre utgåvor av SvD.

Som annonsör kan du än så länge exponeras mot eSvD-läsarna i form av ett partnerskap "eSvD presenteras i samarbete med" och interstitialannonser som endast exponeras för läsarna av eSvD. Du når en målgrupp som är extrema early adopters i ett avslappnat och bakåtlutat läge och därför extra mottagliga för ditt budskap. 

 
 

Är du säker?

Laddar