SvD lanserar tre nya native-format

– Vi vill att våra kunder ska nå ut med sin story i ett relevant sammanhang, snyggt presenterat och med hög kvalitet, säger Peter Oskarsson, affärsområdeschef SvD digitalt.

Här är SvD:s nya native-format

• Perfect Promotion – ett advertorial-samarbete som används i printprodukten SvD Perfect Guide och som nu anpassas digitalt. Detta har efterfrågats av SvD:s kunder som går i SvD Perfect Guide med advertorials och därför har SvD tagit fram en helt ny plattform som främst sätter presentationen i fokus, men som även kopplar till kundens digitala affär.
Se exempel här 

• Native-svep – SvD:s läsare är i dag vana vid att läsa artiklar i så kallade bildsvep, något som blivit mycket uppskattat. Nu kan även annonsörer utnyttja samma presentationsmall, men med tydlig annonsmärkning. Ett sätt att hitta ett unikt uttryck för native, som följer SVD:s användarlogik och tonalitet. Svepet uppmuntrar läsaren att läsa fler artiklar från samma annonsör. Detta ökar även lästiden och lyfter fram kundens varumärke på ett tydligt sätt nära bra kvalitativa texter.
Se exempel här 

• Mobilanpassat native-format – artikeln fälls ut i SvD:s mobilflöde och läsaren är kvar i SvD:s miljö hela tiden.

 
 

Är du säker?

Laddar